we plakken er nog wat gangen achteraan - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu we plakken er nog wat gangen achteraan - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu

we plakken er nog wat gangen achteraan

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heey hallo en welkom bij weer een aflevering van:

Freek in alle staten.
Vandaag gaan we het hebben over de Sonora Dessert. Dit is een soort woestijn waarin Tonto National Forest zich bevind. and what do you know. daar vinden wij Freek en zijn kornuiten.

Maar even serieus mensen. De afgelopen acht dagen heb ik dus inderdaad doorgebracht in Tonto. Ik dacht dat het warm zou zijn nou niet dus. De eerste nacht bijvoorbeeld was het 10 graden onder nul. Maar overdag was het rond de 25graden boven nul, dus dat is wel weer lekker.

Ik begin bij het begin. We vertrokken heel erg vroeg in de ochtend(5uur) op woensdag vorige week. Een paar uurtjes rijden en dan lopen maar. Al je spullen op je rug en 5uur lopen heuvelopwaarts door de woestijn. Ik had van iedereen die er al geweest was gehoord dat het heel erg zwaar zou zijn en vermoeiend, nou dat viel me dus zwaar mee. Het ging me veel gemakklijker af dan ik had verwacht. Helaas erg veel wind dus moest steeds mijn hoedje vast houden.
Kampvuurtje elke dag en elke dag was het een uur lopen naar de werkplek. trailwork. Dat houd in dat je werkt aan een pad waar de mensen kunnen lopen. Erg veel stenen in de grond weer. Nou was er een punt dat niet zo goed was gemaakt als het behoorde dus daar heb ik de eerste twee dagen met Maxim, herstelwerkzaamheden gedaan. Altijd gezellig met die gekke duitser.

De rest van de dagen zijn we bezig geweest met het uithakken van een nieuw trail en het maken van cairns(stapels stenen die de route laten zien). Zoals ik al zei was het een uur lopen naar de werkplek. Omdat je terug omhoog moest was dat dus anderhalfuur lopen. Dat was wat zwaarder als verwacht maar nogsteeds te doen.

Halverwege de 8dagen hebben we gevierd dat we al halverwege waren. Dat deden we met Smores(Gimme some more). Dat zijn zoete crackers met chocolade en marshmallows. Zoete bende ghehehe. Maar wel erg lekker. Frederick(onze supervisor uit Zweden) had goede ideeen. Vreemde gozer. lijkt veel op mij in sommige opzichten. Afgelopen dinsdag merkte een van de anderen op dat jullie thuis allemaal wel Sinterklaas zouden vieren. Helemaaaaal vergeten. Hoe was het? Leuke cadeau's gekregen?
Wij zaten rond een kampvuur en zongen liedjes. Altijd gezellig.

De wandeling terug gisteren was wel heel erg zwaar. Ook weer 5 uur maar dan bergafwaarts. Is dat ff afzien met zwakke enkels. Er waren zoveel losse stenen dat je echt moest concentreren waar je je voeten neerzette. Maar het was een leuk project. ik kon merken dat mijn conditie is verbeterd en dat ik inmiddels gewend ben aan de hoogte.

Nou mensen ik heb weer een paar foto's. Veel met mezelf omdat ik zo verbaasd was over mijn eigen veranderingen. Geniet van het uitzicht. Maar zoals ik steeds kan zien doen jullie dat bijna net zoveel als dat ik doe.

Maandag vertrek ik voor mijn laatste project en dan naar Vegas. Feesje bouwen.

Jullie horen van mij.

Dikke knuffs

  • 08 December 2006 - 06:42

    Gerben:

    Hi Gringo! Ghehehe. Was top je gisteren even te spreken, man. Geniet van het laatste deel van je reis!
    G

  • 08 December 2006 - 14:29

    Marga:

    hey cowboy als ik het goed begrijp heb jij meer kans op een Witte Kerst dan wij. Ik begrijp niet dat jullie geen sint pakketjes hebben gekregen er waren zo te zien voldoende zwarte pieten

  • 08 December 2006 - 20:35

    Sjakie:

    heeej freek! zo te lezen gaat het goed met je :) ik vind het leuk om elke keer weer je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.. geniet nog lekker van je reis.. xx sjakie

  • 09 December 2006 - 14:29

    Laura:

    Echt top dat je het zo leuk hebt. Heb net even wat foto's geprint om in de bunker te hangen. Anders herkennen ze je misschien niet als je terug komt... Kus

  • 10 December 2006 - 09:50

    Robert:

    yo.

    Je mag wel een nieuw paspoort halen man, ze laten je er nooit in zo.

  • 10 December 2006 - 14:54

    Ingrid:

    Zo te zien heb je het wel naar je zin daar... Mooi zo :) Mooie foto's ook, de een wat behaarder dan de ander... maar wel leuk! Veel plezier nog! Kus

  • 10 December 2006 - 23:40

    Theo:

    Wie is die man met die baard?! Wat heb je met Freek gedaan?! Ik heb al te lang niet meer gekeken, je hebt 't naar je zin he man:)

    Ben erg benieuwd naar alle verhalen, als je terug bent kom je m'n nieuwe huisje maar 'ns aanschouwen. Heel veel groeten en have fun in Vegas!

  • 12 December 2006 - 12:40

    Els En De Rest:

    Ha die Freek, doen ze daar ook aan chocoladeletters?
    Je ziet er goed uit, houden zo en kom straks heel terug! Het klinkt en ziet er allemaal nog steeds geweldig uit. Genieten nog even, pas op jezelf en tot volgend jaar!
    Els en de rest
    p.s.: hoe moet het nou op Oskar zijn verjaardag zonder jou? Zal ik die bitterbal maar voor je bewaren dan?!

  • 12 December 2006 - 12:45

    Jessica:

    Hey freek.,
    Weer erg leuk al je foto's en verhalen.
    Wel gezellig(ik weet niet of je zelf graag terug wilt)dat je alweer bijna naar NL komt.
    Veel plezier nog!!
    xx Jessica

  • 13 December 2006 - 22:21

    Jacq:

    Ha Freek,

    Was even zoeken want ik herkende je bijna niet, geintje! Gave foto's joh, we zijn een beetje laat ingehaakt op je weblog dus we hebben een heeeeeleboel in te halen, maar dat gaan we zeker doen. Hé heel veel plezier joh!!! Liefs, Jacq.

  • 14 December 2006 - 01:25

    Jordi:

    dude, beard, moustache and hat make u look like some movie star!!! and a very goodlooking one at that! ur right, lotsa changes. am looking forward to hearing it all from you in person. Biggest hug, jor

  • 14 December 2006 - 16:01

    Marina:

    Hallo Freek
    Fijn dat je het naar je zin hebt man.Geniet nog even van allles,voor je het weet zit je alweer in het koude nederland.
    groeten marina

  • 15 December 2006 - 20:00

    Wilma:

    Hey....
    Zo jij bent flink aan het genieten als ik alles ff snel heb gelezen..gaaf joh je hebt helemaal gelijk...Geniet nog van alles wat op je pad gaat komen..groetjes wilma vriendin van kris en michel(was ook op hun bruiloft dus misschien weet je het nog wel :-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2006

toetje

20 December 2006

Vegas buffet

16 December 2006

de laatste hapjes

07 December 2006

we plakken er nog wat gangen achteraan

29 November 2006

even pauze tussen de gerechten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 39992

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: