even pauze tussen de gerechten - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu even pauze tussen de gerechten - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu

even pauze tussen de gerechten

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg

29 November 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heey Hallow en Goedendag allemaal weer in het verre Nederland.
The Freek is terug met weer nieuwe verhalen en foto's. En tot mijn schrik merkte ik dat nog niet alle foto's van San Fransisco en Yosemite op de site staan. Foei Foei Foei. Gelukkig heb ik ze nog dus ook deze zijn weer te zien.

Voor ik begin wil ik ff zeggen dat ik toch wel steeds denk aan thuis. Als je rondloopt in de winkel en ineens boerenkool ziet denk je toch: Dat is toch lekkerder van moders eigen tuin. En in de kroeg denk je toch wel weer eens aan een rosebiertje.
De woordgrappen wordt ik overigens wel steeds beter in. En over de mensen is niks te klagen hier. Nog een maandje en dan ben ik weer thuis. Maar tot die tijd ga ik nog veel genieten in deze omgeving.

Vorige week. White mountains, Apache, Trout(Forel). Wat hebben we gedaan......Geen moer. We kwamen aan op zondag middag. Heleboel dode opgezette dieren gezien in het kantoor van de game and fish department. Wat een gaaf gezicht. Die middag hebben we gewerkt met Kelly(een man.....) die ons ging laten zien wat we moesten doen. Om de Trout te beschermen hebben ze op alle riviertjes blokkades aangebracht wat het moeilijker maakt voor andere vissen die daar niet horen, om omhoog te zwemmen. Dit doen ze door soortemet van dammen te maken. Een daarvan functioneerde neit goed genoeg dus die moesten wij gaan aanpassen. Easy.
Die zondag hebben we gewerkt aan rotsen verzamelen. Dat was veel lol en weinig werk.
Aangezien het er erg koud kon worden hadden wij een hutje op de hei gekregen om in te slapen. Puur genieten. Lekker poker spelen en muziek maken. en in de avond naar de sterren kijken. In mijn hele leven heb ik 5 vallende sterren gezien en die waren allemaal in de States.

Maandag ochtend. Bleek het toch ook in het hutje erg koud te zijn. Maar we hebben ons kranig geweerd en zullen werken. Tot Kelly komt want die komt na de lunch en voor de lunch hebben we de rest al af.... Kelly kwam dus niet...... Dat werd dus lekker zwaardvechten na de pauze. tot we naar ons hutje gingen.

Gelukkig dinsdag kwam Kelly wel dus konden we weer werken. Kooien maken om de rotsen in te gooien en een rooster plaatsen zodat de vissen niet omhoog konden springen. Een drietal ging hoger op de rivier emmer ophalen en dan langs de stroom terug lopen. Wij waren klaar om 2uur, maar zij waren er nog niet. Blijkbaar was hun tocht zwaarder dan verwacht. We zijn de stroom opgelopen om ze te zoeken. We vonden ze. Behoorlijk moe en afgepeigerd. Maar we waren klaar voor die dag. Lekker uitrusten. Sigaartje roken. chippie erbij. En vroeg naar bed.
Op de woensdag gingen we terug naar het kantoor nadat we het hutje hadden schoongemaakt. Ze wisten gewoon niet wat voor opdrachten ze ons moesten geven. We hebbenmaar wat emmers schoongemaakt en netten gespoeld. En de auto's gewassen.

Dat was het hele project. Te simpel voor woorden gewoon. Maar we hadden het wel heel erg naar onze zin. De groep was leuk. De hond van Kelly(Snickers) was hilarisch. en de omgeving?....Totaal niet wat je verwacht van de white mountains. Het waren niet echt bergen en wit? Alleen als de ochtend dauw was bevroren. Maar toch had het zijn schoonheid. En er ging geen dag voorbei zonder dat je dieren zag. Waaronder wilde paarden. Ook in het wild zijn het mooie dieren maar ik blijf uit de buurt.

Voor het weekend had ik dit al willen zeggen maarjah. Door Thanksgiving was alles gesloten dus had ik geen toegang tot het internet. En in het weekend ging ik weg voor een trip.
Met de 4 zweden(Mikaela, Max, Nicolas, Malin) hebben wij een reisje gemaakt naar, Bryce Canyon, Zion National Park en Grand Canyon North Rim. Wat een trip was dat. Supermooi maar ook onwijs koud.
We kwamen vrijdag rond 6uur op de campground van Bryce aan. En het was zo koud. maar we hebben onwijs veel plezier gehad tijdens de rit en ook die avond. alleen die nacht bevroor ik ff een beetje. En toen de zaterdag een wandeling door de canyon. Mark en Angelique(mijn overbuurtjes in Spaarndam) hebben niks teveel gezegd toen ze mij zeiden daarheen te gaan. Wat een omgeving. We hebben een wandeling gemaakt van Sunrise point naar sunsetpoint via de queensgarden. We hadden wat geluk met het weer. Alleen maar zon daar dus in de Canyon was het lekker warm. We keken onze ogen uit. Probeerden wat foto's te maken voor de Zweden als Kerstkaarten. Dat nam even wat tijd in beslag verspreid over het hele weekend maar het was wel lachen.
Natuurlijk moesten we de omgeving delen met een bus vol Japanners maar die waren snel uitgelopen op hun gympen. Dat is dus niet te doen. Gelukkig hadden wij goede wandelschoenen.
Bryce Canyon is bekend om zijn Pineacles. Of zoals ze dat daar noemen Hoodoo's. Dat zijn een soort van uitstekende rotsen die zijn ontstaan door erosie. Honderden zijn er hier. Van bovenaf lijkt het wel een leger.

Nog even naar het hoogste punt gereden en daarna door naar Zion National Park. Het leek er wel een ACE verzamelplaats. Alle vrijwilligers leken daar te zijn verzameld. Wat een lol bij het kampvuur, en wat een drank natuurlijk. Volgende dag een wandeling gemaakt naar Angels Landing. Dat schijnt een van de mooiste wandelingen te zijn. Nou het uitzicht was de hoogte waard. Aan beide kanten van het pad ging het zo'n 300meter omlaag. Maar het pad was stevig. als je maar je tas achterliet om je balans te houden.
In deze omgeving heb ik veel inspiratie opgedaan om mee te gaan schrijven. Veel ideeen om mee aan de slag te gaan. Dat we de laatste dag ook nog een naar de North rim van de Grand Canyon konden ookal sneeuwde het en bego het flink te waaien, Maakte het weekend compleet. Ik heb heel veel plezier gehad met De Zweedjes. Het weekend was geslaagd. Gisteren mijn contact met Ellen(duits meisje foto komt later) beter gemaakt. Dus mijn tijd hier kan niet meer stuk.

Morgen vertrek ik naar Tonto National Forest Trailwork. Dat is ergens ten zuiden van Phoenix en het schijnt er lekker warm te zijn. Het is een 8dagen project maar daarna ben ik er weer met nieuwe verhalen.

Mensen geniet van de foto's en al wat er om je heen gebeurd want er is veel te zien. Geniet van je belevenissen en van de mensen om je heen want het is het waard.
Ik zie jullie snel.

Dikke kus en knuff van Freek

  • 29 November 2006 - 06:08

    Robert:

    goh Freek je begint steeds meer op clint eastwood te lijken, of in dit geval de deerhunter (of dear hunter)Het is zeker al flink koud aan 't worden in de u s of a hier is het nog herfst met zo'n 14 gr. dus geniet er maar van

  • 29 November 2006 - 07:10

    Gerben:

    vet vet vet vet vet VET VET VET VET V E T !

    :)

  • 29 November 2006 - 09:14

    Jimklasroos:

    jongejongejongejongejonge,ik zou niet meer naar huis willen,zelfs niet voor de boerenkool van Mar.

  • 29 November 2006 - 10:45

    Els En De Rest:

    Ha die Freekie, joh, ik dacht even een peertje eten en ondertussen kijken of Freek iets heeft geschreven, niet iets, maar héél véél dus! De foto's kijk ik vanmiddag onder het eten van een kiwi... Gewoon nog maar even genieten van al het moois enzo. Liefs Els, Marcel en rest.

  • 29 November 2006 - 11:02

    Chan:

    wat een foto's zeg! Echt heel mooi. Leuk dat je er zelf ook wat vaker op staat ;) Veel plezier nog! (maar dat gaat ongetwijfeld lukken)

  • 29 November 2006 - 11:20

    Kris Mies En Nikki:

    Nou nou nou, als je denkt dat het niet mooier kan, heb je toch weer nog mooiere foto's gemaakt.
    Wat is de natuur daar prachtig zeg.

    Wij missen jou ook hoor!
    tot snel en een kusje voor ome freek van nikki

  • 29 November 2006 - 12:08

    Mo's:

    Wauw!

  • 02 December 2006 - 14:03

    Maria:

    Ha Freek, wat een prachtige foto's geweldig. Het schiet al weer op, het is al december. Geniet er nog maar van, tot ziens

  • 06 December 2006 - 10:34

    Marga:

    Dat hutje op de hei is zo slecht nog niet.
    Als ik al je foto's zo bekijk weet ik niet wat beter is. Jij naar huis of wij met elkaar naar jou toe.

  • 06 December 2006 - 21:13

    Basje:

    Hee Freek
    Erg mooie foto's en goede beschrijving van de beleveninssen.
    Groet Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2006

toetje

20 December 2006

Vegas buffet

16 December 2006

de laatste hapjes

07 December 2006

we plakken er nog wat gangen achteraan

29 November 2006

even pauze tussen de gerechten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 39996

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: