amuse: Desert - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu amuse: Desert - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu

amuse: Desert

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Ja Ja mensen,
Mijn eerste project is inmiddels beeindigd.
En het was gewoon midden in een woestijn. Glendale om precies te zijn. Het is in Phoenix, en het park het "Thunderbird Park".
Het work bestond uit Trailwork, dat houd in hakken pikken graven vloeken. ik heb een paar leuke Amerikaanse scheldwoorden geleerd.

Ik zal bij het begin beginnen.
Vorig weekend hebben we gezellig en rustig aan wat voorbereidingen gedaan. Heel veel lopen door de stad om alles te leren kennen en dergelijke. Veel lezen en vragen aan anderen wat Glendale precies is.
Nou daar zijn we achter gekomen.

Dinsdag ochtend om 7uur werden we opgehaald(was de bedoeling maar werd half 8) om ruim twee uur lang te rijden naar Thunderbird Park. Onze supervisor was Dan(een amerikaan die graag veel praat en graag met mij omdat ik veel muziek scheen te kennen). Hij had een leerling die komende week zelf daar de supervisor zal zijn. Deze leerling is Tico uit zeeland.(aardige gozer)

We kwamen aan rond wat daar lunchtijd is en daarna zijn we hard aan het werk gegaan. we kregen een pikhouweel, mccloud(grote hark om stenen te harken), of een sledgehammer(10pound puur ijzer om grote stenen te smashen). hiermee maakten wij een wandeltocht over de trailways om daar aanpassingen te maken.
Eerste dag was een halve dag maar daarom niet minder zwaar. De zon brandde als een hel. Na twee uur ging het werk echt te langzaam dus om 4 uur stoppen dan maar.
Samen eten maken, grappen maken en zingen. Ik heb hier een Italiaanse ontmoet(Antonia) die ontzettend mooi kan zingen en verbazend genoeg klikt die stem goed met mijn stem(leuke vrouw trouwens) dus daar zing ik veel mee.

De twee dagen daarna waren zwaar. om 5uur op om te ontbijten en lunch te maken(brood is hier niet te vreten trouwens dus ik eet giga veel wortelen) en om 6uur verzamelen(dat was de tijd dat ik de tweede ochtend wakker werd dus was net op tijd) en dan maar werken tot 4uur. 4keer break.
De bedoeling was dat we de bochten zo maakten dat fietsers die veilig konden nemen.
Ook erg belangrijk is voorkomen dat erosie teveel onze paden zouden aantasten. Daarvoor maakten wij drains. Deze waren bedoeld om regenwater op te vangen en gelijk van het pad af te begeleiden. Aangezien het als het al regent daar gelijk een moesson regen is, is dat wel nodig.

Laatste dag waren we al klaar met een geheel trailwork en zijn er al een paar begonnen aan de volgende. Het is een heel leuk project geweest maar heel erg zwaar. Van mensen die hier langer zijn heb ik begrepen dat het de meest rottige is dus ik ga een nog veel leukere tijd tegemoet.

Helaas toen we terug kwamen in ons appartement kwamen we erachter dat onze kamer een zooitje was. wij hadden het schoon achter gelaten maar onze kamergenoten zijn slonsen. zal blij zijn als die weg zijn.
Onze groep wordt ook nu uit elkaar gehaald maar we komen elkaar overal weer tegen.
Volgende wee zit ik met Malin(meisje uit zweden) in Grand Canyon voor een reveg project(onkruid wieden en plantjes water geven, lekker rustgevend)Daarna nog een week terug naar Glendale. Daarna ga ik op een 8dagen project naar tonto(UTAH) dan mogen we eerst 20mile lopen.

Mijn spieren zijn moe maar zien er wel sterker uit. ik heb enigzins een getinte huid gekregen inmiddels. Een schorpioen, chipmunks, wilde konijnen, Gieren, enz gezien. En ik moet wennen als iemand Nederlands tegen me praat. Vanavond naar de bar om een drankje te doen met een aantal. Iets wat me opvalt van de mensen die hier zijn.....Ruim 75% is jonger dan 21. dus die kunnen allemaal niet naar de kroeg. Had ik niet verwacht eigenlijk.

Ik zet nog een aantal foto's online. ik hoop jullie weer ff te hebben geinformeerd.

Knuffs liefs en kus van Freek of Amerika

  • 14 Oktober 2006 - 21:42

    Hanmarga:

    Hoi Freek Dalton

    Volgens ons heb jij een luxe baantje. Normaal gesproken behoor je dat werk te doen met tenminste een stalen bal aan je voeten.
    Tot grote schrik zijn je vorige foto's van de site verdwenen, en net nu ik er achter ben hoe je die van de site kan plukken en opslaan. Zal morgen extra fotoruimte regelen. Ik hoop dat je de vorige prenten nog op je toestel hebt staan. Als je ze weer op de site zet haal ik ze eraf en heben we het feestje weer compleet.
    Nog wat: check je hotmail!! enne de tijd dat dit bericht binnenkwam (hier 22.45 lijkt mij een prima chattijd.

    Houd moed, denk niet te veel aan ontsnappen, denk aan rataplan!!!!
    we houden contact.

  • 15 Oktober 2006 - 11:21

    Kris Mies En Nikki:

    Wat een spierballen zal jij hebben als je terug komt, mies mag wel weer gaan trainen anders ben jij straks sterker dan hij!!!
    Ik weet trouwens wat jij moet gaan doen als je terug komt, fotograaf worden. Jeetje wat een mooie foto's maak jij.
    Ook een idee, misschien kun je een boek schrijven over je ervaringen en dan je eigen illustraties erbij!!
    Het zou leuk zijn als jezelf ook een keer op de foto staat, dus even aan een ander vragen af en toe een foto van jou te maken.

    Nou, leuk weer iets gehoord te hebben van je.
    Dikke kus van ons drie en tot snel

  • 15 Oktober 2006 - 11:25

    Chan:

    Klinkt zwaar allemaal (vooral dat die mensen niet naar de kroeg mogen :p ), maar gezien de foto's lijkt t dat wel waard. Veel plezier nog en tot je volgende mailtje :)

  • 15 Oktober 2006 - 11:36

    Han:

    inmiddels de eeste serie door Roos hierheen gekopt.
    Zijn dus niet weg.

  • 15 Oktober 2006 - 11:45

    Leendert En ALex:

    Hoi Freek,
    leuk man die eigen site! Genieten zo te zien, met al die prachtige plaatjes, maar ook hard work! Wel wat anders dan in het cafe, maar een superervaring lijkt mij.

    Veel liefs, tot meels.

  • 15 Oktober 2006 - 22:12

    Joost:

    Leuke verhalen hoor!
    leuk om ook verhalen van andere mensen te lezen!

    Ik ben joost en ik werk ook met ACE! Ik woon in ciscohouse! Waarschijnlijk komen we elkaar wel tegen hier in flagstaff!

    Veel plezier nog!
    Ajo

  • 16 Oktober 2006 - 09:52

    Milton:

    Hey Freek-Jan ,
    Zeker genoeg geïnformeerd.
    Leuk dat het je allemaal goed afgaat jongen.
    Good luck volgende week in de Grand Canyon!

    Tot laters,
    Milco.


  • 16 Oktober 2006 - 10:31

    Jes:

    Hey Freek.,
    Klinkt allemaal gaaf zeg.!
    "Bloed,zweet en tranen"(ook om maar even weer n vleugje cafe-muziek naar boven te halen,voordat je t nog vergeet met al je nieuwe indrukken ;))..lijkt me idd hard werken,vooral in die warmte.
    Maar het is het vast zeker allemaal meer dan waard,en goed dat je die stap hebt genomen joh,tis n hele bijzonder ervaring denk ik.
    Het vliegen is je dus wel meegevallen?
    Heel erg veel plezier en succes nog de komende tijd,en ik hou je site in de gaten!
    X Jessica

  • 16 Oktober 2006 - 11:25

    Henk En Goke:

    hoi freek,
    wat heb jij een spannende tijd, wel vroeg op zeg (eigenlijk niets voor jou dacht ik). Het zijn erg mooie foto's. We kijken weer uit naar het volgende bericht. groetjes

  • 16 Oktober 2006 - 11:48

    Jacqueline:

    heeej Freek!
    alles lekker daar? als ik zo je verhalen lees wel ;) ik hou je site in de gaten en laat af en toe een berichtje bij je achter :).. veel plezier nog! en ik spreek je! xx Sjakie

  • 16 Oktober 2006 - 12:33

    Sanne:

    hee freekie,
    wat gaaf zeg en wat ben ik jaloers op jouw! heerlijk om dat te lezen het leek even alsof ik daar zelf zat! ene freek zweedse dames in jouw midden das niet verkeerd! ik wil ook wel wat foto´s met jouw er op zien ! nou ga morgen weer kijken of erweer wat op staat!

    dikke kus,
    sanne

  • 16 Oktober 2006 - 15:06

    Kerkvlietjes:

    Hai Freek.

    Leuk om te lezen dat het je zo goed vergaat. Leuk ook om de foto´s te zien. Tja, het is lichamelijk hard werken....maar de ervaring is onvergetelijk. Dus geniet ervan he, en hou ons op de hoogte!

    Groetjes,
    Tessa, Marcel, Kas, Guus en Niels

  • 16 Oktober 2006 - 17:12

    Angela:

    Hoi Freek!
    Gaat allemaal helemaal goed met je zie ik! Gelukkig maar!
    Ziet er onwijs goed uit allemaal! Leuke foto's en erg leuk om je verhalen te lezen!
    Ik ga zeker ff regelmatig kijken naar wat je allemaal meemaakt!
    X Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2006

toetje

20 December 2006

Vegas buffet

16 December 2006

de laatste hapjes

07 December 2006

we plakken er nog wat gangen achteraan

29 November 2006

even pauze tussen de gerechten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 39998

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: