nasmaak - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu nasmaak - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van freeksel - WaarBenJij.nu

nasmaak

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg

21 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Flagstaff

Heey people.

Daar ben ik dan met het beloofde berichtje. Ik heb weer nieuwe verhalen en nieuwe foto's voor julllie in petto(en op de site).
Afgelopen week ben ik bezig geweest in de Grand Canyon National Park. Wat is dat schitterend zeg! Maar ik moet wel zeggen dat het net was alsof je naar een schilderij zat te kijken. De grootte ervan is gewoon niet te bevatten.

Een andere ilussie is ook de wereld uit geholpen. Als je denkt dat het altijd lekkere temperatuur is in de Canyon: Ja in de canyon blijft het goed. Maar erboven(waar wij kampeerden) kwamen de huilende coyotes niet boven het geluid van klapperende tanden uit. In de nacht was het min 5 graden. Pa en Ma, jullie hadden gelijk wat betreft het thermo ondergoed.Wat een verlossing was dat. En de slaapzak werkt gelukkig ook, alleen wilde je er niet uit komen in de ochtend om 6uur.

Maar om heel eerlijk te zijn had ik het zeker niet willen missen. Het is schitterend om te zien. Het werk was vrij simpel. In de ochtend gingen we zaden scheiden van pluimpjes en hoesjes(geestdodend maar het was binnen tenminste warm). Overdag deden we verschillende dingen. Of we gingen zaden plukken( van allemaal vreemde onbekende planten), Of we waren bezig met onkruid weghalen. Ik geloof dat de supervisor(Dan) mij wel mocht want ik kreeg steeds de leukere onderdelen van de projecten en heb veel met hem kunnen babbelen. Ik werd vaak uitgekozen om de grote onkruiden eruit te trekken.

We hadden verschillende onkruiden: de mulin(makkelijk als ze klein zijn maar zodra ze de hoogte ingaan gaan ze ook de diepte in), de whorehound(verspreid te snel heeft irritante zaadjes die aan je kleren blijven hangen, De distel(wat een k*tplant), Puncture vine( heeft zaden die door een fietsband heen kunnen prikken)deze plant groeit plat op de grond en is moeilijk te vinden. Als je hem wilde vinden moest je op handen en voeten over de grond kruipen dan voelde je vanzelf de zaden in je knie of handen. Dat waren de belangrijkste en ze konden best lastig zijn in grote hoeveelheden.

Ook heb ik weer vele soorten dieren kunnen spotten. Sommigen heb ik op foto andere niet. Vooral de vogels zijn lastig te fotograveren heb ik ondervonden. De condor is me niet gelukt, en verschillende andere vogelsoorten niet. We hebben ook een coyote gezien(wat zijn die groot man). Eekhoorns, chipmunks(die zijn verschillend), konijnen, muis soort(weet niet welke), hertjes en een eland(die foto is niet geweldig gelukt vanuit de auto.

Gisteren zijn we weer lekker bijtijds terug gekomen. Geen zin om te koken dus dan maar naar het Mandarin Buffet. Wat was dat ongelovelijk voor herhaling vatbaar zeg. Gigantisch lekker eten, zoveel je maar wilt, en ik was $10.- kwijt voor eten en drinken.
Daarna lekker naar de Ierse kroeg(die hebben ze hier ook). Dat is dus zeker een plaats waar je heen wilt als je single bent:O. Er zijn onwijs leuke meiden en binnen een uur hadden er al 6 geprobeerd mij te versieren.(ze zijn dus niet al te slim;)).

Nou zoals sommigen van jullie wel zullen hebben gelezen eerder. Mijn trip dit weekend ging niet door. Glendale park volgende week gaat ook niet door. In plaats daarvan heb ik een veel leuker(en populairder) aanbod gekregen. Als je supervisor je mag dan zal hij je aanbevelen voor goede projecten(heb ik ff mazzel).
Komende 4weken zal ik gaan doorbrengen in Yosemite National Park. Ook dit gaat weer revegetation werk zijn maar dan meer in de trant van het planten van bomen. Ik weet het allemaal nog niet precies. Morgen hebben we een briefing over het hoe en wat.
Van daar uit zullen we in het weekend ook naar San Fransisco gaan en andere plaatsen als je dat zelf wil regelen want daar heb je ook de weekenden vrij. Het probleem is alleen dat internet daar giga duur is dus het kan ff duren voordat ik weer wat van me laat horen.

Mensen ik vond het weer leuk om wat te typen, en ik zal nog wat foto's plaatsen.

Jullie horen van mij.
Knuffs Freek

  • 21 Oktober 2006 - 20:09

    Ron:

    Ha die Freak,
    Klinkt goed allemaal man. Mooie foto's ook. Geniet ervan, je bent op een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben, dus ik ben verschrikkelijk jaloers op je. Jammer dat ik niet op je borreltje was, maar je hebt je ongetwijfelt vermaakt.

    Hou je taai,
    Ron

  • 22 Oktober 2006 - 10:55

    Gerben:

    Wat een weergaloos verhaal weer, man. Moet bekennen toch ook wel wat jaloers te zijn op je! Gelukkig kan ik erbij zeggen dat ik ook apetrots ben op je! Geniet ervan!
    X Gerben

  • 22 Oktober 2006 - 11:05

    Kris Mies En Nikki:

    Zozo, wat een foto's weer.
    Wij hoeven er niet meer heen want wij hebben straks net als jij elke centimeter gezien van het landschap daar, hahaha.

    Leuk trouwens de "zoek de dieren" spelletjes, ik heb er 1 niet kunnen vinden. De eerste foto met eekhoorn in het midden (is zeker een grapje van je, hahaha)

    Ben blij dat je geen heimwee hebt, geniet er van voor je het weet zit je weer bij papa en mama thuis (dat zal je nog tegenvallen hahaha).

    Kus en tot schrijfs.

  • 22 Oktober 2006 - 17:18

    Moos:

    Wauw ik geniet elke Ft met je mee en waan me op ongekende hoogtes! werd er wel wat duizelig van...brrr... but hey enjoy the ride! liefs en ook van Denny

  • 24 Oktober 2006 - 09:40

    Bette:

    Heey lieve freek, zo te zien heb je het heel erg naar je zin daar. Wat is het daar trouwens onwijs mooi! Ik zou zo met je willen ruilen!
    Geniet van de tijd die je hebt, voor je het weet ben je weer in het platte NL!
    Ik heb heel erg zin je weer te zien, maar dat duurt nog ff...Ik hoop snel weer wat nieuwe verhalen te kunnen lezen! x Bette

  • 24 Oktober 2006 - 13:13

    Co:

    dat is geen eland maar een wapiti in het nederlands , een soort edelhert. co

  • 24 Oktober 2006 - 20:24

    Bas:

    Heej Freek
    Leuk om weer van je te lezen. Het klinkt allemaal erg inspannend met hard werken. Het is ook wel duidelijk dat je het goed naar je zin hebt. Op de vrijdag avond is het nu in iedergeval een stuk stiller :-s

    Groet Bas

  • 25 Oktober 2006 - 15:48

    Loekie:

    Heey Freek

    Ik heb je site ontdekt en genoten van je verhalen. Vanaf nu blijf ik op de hoogte en ben erg nieuwsgierig naar alles wat nog komen gaat! heel veel plezier en genietze!!

    Groetjes Loekie

  • 25 Oktober 2006 - 19:22

    Chan:

    Geweldige foto's, (doen me denken aan die serie van bassie en adriaan ;) ), vooral dat verhaal wat je er nog eens onder verteld! ;)
    Die foto van de eland/wapiti/hertachtig beest is best goed gelukt nog. Veel plezier in San Fransisco en met je volgende projecten!

  • 25 Oktober 2006 - 20:08

    Asjan:

    he freeksel kreeg mooie verhalen van je vader te horen dus heb je brievenbus nummer gekregen, ziet er allemaal leuk uit ,je verveeld je niet echt daar denk ik aan de fotos te zien groetjes van bijna papa asjan .zal je site nog eens aanklikken genietse daar in de v.s.

  • 27 Oktober 2006 - 15:16

    Jes:

    Heel gaaf die foto's freek
    X

  • 01 November 2006 - 15:47

    Danny:

    Eeeey freak
    Super vette fotos jongen kijk mn ogen uit!!

  • 03 November 2006 - 16:38

    M'loes:

    hee joh,

    ik loop een eind achter maar ga het snel lezen, heel veel plezier in ieder geval! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 December 2006

toetje

20 December 2006

Vegas buffet

16 December 2006

de laatste hapjes

07 December 2006

we plakken er nog wat gangen achteraan

29 November 2006

even pauze tussen de gerechten

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 40001

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: